Jutarnja kafica po staroj ceni

Bez autora
Jul 26 2010

Poskupljenje sirove kafe na svetskoj berzi za gotovo četvrtinu prinudilo je proteklih dana male lokalne prerađivače kafe u Srbiji, da povećaju cene za 10 do 15 odsto! Istovremeno, veliki proizvođači, poput “Droge Kolinske” i “Štraus Adrijatika”, za razliku od njih, zasad nemaju nameru da koriguju cenovnike, jer trenutno raspolažu sa dovoljnim zalihama kafe. Kompanija “Štraus Adrijatik”, koja proizvodi “don kafu”, ističe da ostaje pri stavu da još uvek, i pored skoka cene sirove kafe od 25 odsto, neće povećavati cene. “Štraus Adrijatik” uspeva da izbalansira ovakve tržišne nestabilnosti, zahvaljujući nabavnim cenama koje su ugovorene na duži vremenski period. Sličnog stava je i najveći proizvođač kafe u Srbiji - “Droga Kolinska”, u čijem sastavu su “grand” i “bar” kafe. U poređenju sa malim lokalnim proizvođačima, koji nabavku sirove kafe obavljaju u kraćim intervalima, veliki sistemi je kupuju na duži period.

Jutarnja kafica po staroj ceniPoskupljenje sirove kafe na svetskoj berzi za gotovo četvrtinu prinudilo je proteklih dana male lokalne prerađivače kafe u Srbiji, da povećaju cene za 10 do 15 odsto!

Istovremeno, veliki proizvođači, poput “Droge Kolinske” i “Štraus Adrijatika”, za razliku od njih, zasad nemaju nameru da koriguju cenovnike, jer, kako kažu, trenutno raspolažu sa dovoljnim zalihama kafe.

Kompanija “Štraus Adrijatik”, koja proizvodi “don kafu”, ističe da ostaje pri stavu da još uvek, i pored skoka cene sirove kafe od 25 odsto, neće povećavati cene.
- “Štraus Adrijatik” uspeva da izbalansira ovakve tržišne nestabilnosti, zahvaljujući nabavnim cenama koje su ugovorene na duži vremenski period - ističe Olivera Jokić, pi-ar menadžer ove kompanije.

- Sličnog stava je i najveći proizvođač kafe u Srbiji - “Droga Kolinska”, u čijem sastavu su “grand” i “bar” kafe. Aleksandar Poznanić, direktor marketinga u poslovnom programu kafe kompanije “Droga Kolinska”, objašnjava da u poređenju sa malim lokalnim proizvođačima, koji nabavku sirove kafe obavljaju u kraćim intervalima, veliki sistemi je kupuju na duži period.

- Naša poslovna odluka je da maksimalno amortizujemo pritisak na krajnjeg potrošača i što više prolongiramo ovo poskupljenje - kaže Poznanić.

- Čak iako se trenutni skok cena na berzama nastavi u narednih nekoliko nedelja, samo deo od realnih 20 odsto koliko bi trebalo da bude poskupljenje kafe biće prenet na potrošača.

Prema nezvaničnim podacima, pad prodaje obaveznog crnog napitka iznosi 20 do 30 odsto, sa trendom da raste promet jeftinijih kafa.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik